|
|
|
V čísle 1/2011 mimo jiné najdete
|
|
|
|
|
|
|
|
Nate Adams: Nukleární kovbojVyhlášený Američan patří do vlny jezdců, o kterých by se dalo říct, že jde
o první generaci po pionýrských Crusty Demons, jejichž videa odstartovala dějiny freestyle motocrossu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Víťa Kuklík: Král domácího enduraEnduro je podobný sport jako rally. Při soutěži najedete hromadu kilometrů v rámci spojovacích etap,
a když všude stihnete být včas, rozhoduje o výsledku čas z měřených testů. Jenomže na rozdíl od auta
nemáte kolem sebe klec a nepomáhá vám spolujezdce a místo čtyř kol krotíte jednostopou střelu. Enduro
je jedna z nejnáročnějších motocyklových disciplín. A když v něčem podobném nasbíráte čtyřiadvacet
domácích titulů jako Víťa, určitě můžete mít důvod ke spokojenosti. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Libor Podmol: Mistr světa ve freestyle motocrossuSvětový šampionát v fmx se začal jezdit před šesti lety, kdy mistrovství oficiálně posvětila nejvyšší
autorita motorsportu na zeměkouli. Čech Libor Podmol jezdí tento seriál od samého začátku. Za tu dobu
stihl posbírat jeden bronz, doma si vystavil tři poháry za vicemistra světa a do sbírky už mu chyběla
jen zlatá medaile. Ale jen do posledního závodu sezony 2010. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gladiator Games 2010: Striktní freestyleKoncem loňského listopadu se odehrál další ročník akce, která má v domácím freestyle motocrossu
suverénně nejdelší tradici. Ano, nejde o nic jiného než Gladiator Games, které slavily neuvěřitelné
jedenácté pokračování. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Night of the Jumps Ostrava: Železný Mouka aneb cesta zpátkyOstravský závod freestylového mistrovství světa se jel za neuvěřitelné atmosféry a nepatřil nikomu jinému
než Liborovi Podmolovi. Vyprodaná hala a tisíce severočeských fans ho náležitě motivovali a Mouka se domácímu
publiku odměnil nejlepším možným způsobem. Vyhrál oba večery a smazal bodové manko na vedoucího Jose Mirallese.
Aby toho nebylo málo, tak výborné publikum vidělo přepsání světového rekordu ve skoku vysokém, dvanáctiletého
caparta Luca Ackermana hlavou dolů a první doublebackflip u nás. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 hodin s Jirkou ČepelákemZačátkem roku nebylo vůbec těžké se rozhodnout, s kým udělat další díl našeho seriálu odhalujícího
realitu běžných dnů předních českých riderů. Tedy v případě, že chcete kromě obýváku nahlédnout
i do tréninkového procesu, který je začátkem roku aktuální hlavně pro motokrosaře. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freestyle Motocross Race BrnoV moravské metropoli se začátkem února odehrál druhý ročník akce, která svůj život odstartovala
loni v rámci motocyklové výstavy... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moto novinky 2011
Motorkářská sezona se blíží mílovými kroky, výstavu Motosalon máme za sebou a sníh už zůstal jen na horách.
Hlavní novinky letošní sezony už netrpělivě
čekají, než poprvé roztočí své motory. Podrobněji jsme se podívali na tři z nich. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enduro Le Touquet
Nejlepší jezdci Evropy se poslední lednový víkend sjeli do francouzského Touquetu na jeden z nejvyhlášenějších
vytrvalostních závodů západní Evropy. Ve startovní listině k naší radosti letos figurovala i trojice českých
jezdců v závodě čtyřkolek, kterých stálo na startu kolem pěti set. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SMC Jumbo 720 4x4Řada Jumbo má u SMC dlouholetou tradici. V Česku se první exempláře tohoto modelu objevily před sedmi lety.
V té době ovšem ještě jako dvěstěpadesátka se zadní osou poháněnou řetězem. Vedle letošní novinky 720R je
to jako srovnávat práškovací letadlo se stíhačkou. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dinli Centhor 800 Evolution 4x4
V loňském roce vzbudila mezi pracovními čtyřkolkami pozornost značka Dinli, která se pustila do velkých
objemů a představila pracovní sedmikilo. S jídlem roste chuť a tak si na letošek připravila továrna další
kubíkový nárůst. Pod nádrží nového Centhoru buší jednoválec se zdvihovým objemem 750 krychlových centimetrů. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Africká zkušenost: Intercontinental rally a EMU 800 EFI Twin SportPoslední lednový den letošního roku odstartovala ve španělské Almerii zajímavá soutěž, o které by se
dalo říct, že šlo o něco na způsob návratu ke kořenům. Jednalo se totiž o nízkonákladovou dálkovou soutěž
s cílem v senegalském Dakaru a velká část posádek byla z Čech, stejně jako kompletní organizační tým. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dakar 2011: Drama na každém krokuUž po třiatřicáté v historii se na samotném začátku roku postavila početná smečka závodníků na start
legendárního Dakaru. Letos na odvážlivce čekalo přes devět a půl tisíce kilometrů na jihoamerickém
kontinentu. Boje o přední místa začaly zostra hned od prvních minut soutěže a startovní pole se na
dvoutýdenní terénní nářez vydalo za doprovodu velké slávy přímo z centra argentinské metropole Buenos Aires. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ducati Desmosedici & Valentino RossiOd dob, co je Valentino mistrem světa a Ducati jezdí MotoGP, se spekulovalo o tom, kdy za ni začne jezdit.
Není na tom nic divného, Vale je z Itálie, Ducati je z Itálie a protože mají jižani svou hrdost, bylo
otázkou času, kdy to takhle skončí. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yamaha Aerox 50: Velká zábava za malé penízeZávodění na čemkoli, co má motor, nebývá ve většině případů levnou záležitostí a kdo je duší okruhář,
má to ještě těžší. S motorkou necháte za víkend na autodromu v pohodě padesát tisíc za gumy a tak kdo
hledá dostupnou řežbu, musí se poohlédnout jinde, třeba po závodech skútrů, kde můžete bojovat se špičkou
za nesrovnatelně menší obnosy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nejlepší MX fotky 2010 Radka Lavičky... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plakát... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plakát... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak to vidí prezidentNo comment... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co najdete na DVD v Rider Magazine 1/2011 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Great Races 2 + BONUS NA DVD:
Michal Dokoupil - TT 2010
Martin Krátký - Best of 2010
|
|
|
|
|
|
|
|
TENTOKRÁT JE PŘÍLOHOU RIDERU
DVD:
DVD Great Races 2
Dvě stě v lese
Po velkém úspěchu prvního dílu nejzajímavějších momentů silničních závodů na přírodních tratích přichází Duke Video s druhým dílem sestřihu těchto šíleností.
Po zasunutí do šachty vám placka nabídne, jestli si ji chcete prohlédnout jako dokument nebo si vybrat závod po závodu a potom, co si pravděpodobně zvolíte první možnost, začne vám před očima jako první utíkat záznam Tourist Trophy z roku 2000. Ten rok zářil mezi ostatními vynikající David Jefferies a legendární Joey Dunlop vodící tehdejší novinku, brutální dvouválcový litr Honda VTR SP-1. Druhý jmenovaný dokázal na Manu zajet nejrychlejší kolo i ve svých osmačtyřiceti letech a díky rozmanitému okolí se dá z tohoto závodu udělat tisíc záběrů a všechny budou zajímavé. V dokumentu Great Races se střídají záběry kamer u silnice s onboardy, takže dobře vidíte, jak třeba dopad po skoku s motorkou i pilotem zatřese. Něco do sebe mají i záběry na otáčkoměry, které se většinu času pohybují v pásmech přes deset tisíc, motorky se těsně míhají kolem obrubníků a v některých místech by mezi ramenem některých pilotů a zdí přilehlého baráku neprolezla ani myš. Po Manu pokračuje exkurze na Macau GP 1994 a rozbíhá se napínavá bitva v městských ulicích, kde dvoutakty jedou dohromady se superbiky. Celkem se do výběru dostaly sestřihy z jedenácti nejvíc nervy drásajících roadracingových závodů mezi lety 1994 až 2009 a velký prostor mají vedle Manu další závody jedoucí se v Irsku, Británii nebo Skotsku.
Kombinézy natěsno
Že se nemusejí nejtvrdší souboje odehrávat jen v nejsilnějších třídách dokazuje závod šestistovek na přírodní trati Radcliff, kde na piloty čeká šest kol po čtyřiceti kilometrech. Skoro čtyřicetičlenné stádo podobně silných motorek letí po dvouproudové asfaltce, šestikila ječí pod plným plynem jak letící cirkulárky, ubrat nechce nikdo a v honbě za vítězstvím využívají všichni maximální šířku silnice. Kombinézy otírají na výjezdech chroští, boky pneumatik lížou obrubníky a stíhací piloti si nedarují ani milimetr. Nasazení hrdinů přírodních tratí se nemění, ani když není trať zcela suchá, běžně se v těchto závodech létá po okreskách přes dvě stě, šestky štěkají v omezovačích a předjížděcí manévry jsou někdy hodně natěsno. Vedle různých tratí si na přírodních okruzích prohlédnete i různé třídy a ke konci snímku přijde řada i na stopětadvacítky. Řeknete si, že s malým dvoutaktem to bude pro diváka spíš relaxace, ale opak je pravdou, dvackaři drtí dvoutakty co se do nich vejde, vypadá to, že ubírání nebo brzdění se v této kategorii nepěstuje. V průběhu celého DVD se šikovně střídají záběry z různých kamer, občas si můžete dát s některým ze závodníků celé kolo na tom nebo onom okruhu a jestli vás silniční motorky aspoň trochu někdy zajímaly, tenhle dokument vás bude zajímat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|